המנהרות בצפון הושמדו לחלוטין? "לא חותם על זה"

מהדורת הבוקר No Comments on המנהרות בצפון הושמדו לחלוטין? "לא חותם על זה"

אלוף במיל' ישראל זיו לבצלאל קאהן ב'קול חי' על מנהרת הענק שנחשפה בעזה: "אי אפשר להסתיר דבר כזה. אזור ארז מקום שוקק חיים. היינו עיוורים". ומנין לנו שהמנהרות בצפון הושמדו לחלוטין? "אחרי עזה אנחנו צריכים מנה גדושה של צניעות וזהירות. אנחנו חושבים שהשמידו את הכל, אבל אני לא חותם על זה"

צילום: Miriam Alster/FLASH90
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on תיעוד חדש מהחטופים; תקיפות בחאן יונס וחילופי אש בצפון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלוף במיל' ישראל זיו, שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר (שני), על מנהרת הענק שנחשפה בעזה: "כמעט כל יום אנחנו לומדים מחדש את ההתעצמות של חמאס ב-15 שנים. כנראה ששמנו משקפי שמש מאוד כהים. כשחופרים מנהרה בסדר גודל כזה זה לא עוד מנהרה. אי אפשר להסתיר דבר כזה. אזור ארז מקום שוקק חיים. היינו עיוורים".

הוא העריך 'בזהירות': "אני חושב שעברנו את השלב של ההפתעות (המשמעותיות) אבל אולי כן נגלה דברים שאנחנו לא ידענו".

ומנין ערב לכך שהמנהרות בצפון הושמדו לחלוטין? "אחרי עזה אנחנו צריכים מנה גדושה של צניעות וזהירות", אומר זיו בהתבטאות מדאיגה. "אנחנו חושבים שהשמידו את הכל אבל אני לא חותם על זה. ביקרתי במנהרה כזו, זה לא יאומן, עבודה קשה של חציבה בסלע".

מה עושים עם לבנון? "לחיזבאללה יש ענין שהמדינה תישאר וזה מנוף מסוים. הוא לא מעוניין להביא לכלייתה של לבנון בנוסח עזה. אני לא רואה את החיזבאללה פותח במלחמה כוללת כי יש לו הרבה מה להפסיד. אבל זאת הנחת עבודה בלבד, שמטרתה להעז להרחיק את חיזבאללה מהגבול. כמובן שהיא יכולה להתברר כלא נכונה".

על אי לקיחת האחריות: "הממשלה לא ששה לקחת אחריות. אמר לי פעם פרס שכל דו"ח מודיעין שמגיע אליו הוא קודם כל לא מאמין. ראש הממשלה הוא המפקד העליון. אמרתי בכל מקום שגם לי יש אחריות, אף שסיימתי לפני 20 שנה, ראש הממשלה צריך להודיע שקודם כל יש לו אחריות".



0 תגובות